ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Дистанційне навчання – це насамперед навчання, тобто процес організації і теорії навчання не змінюється, а просто з’являється інший спосіб зв’язку.

Під час дистанційного навчання дитина має пройти шлях від сприйняття інформації до її розуміння, запам’ятовування, можливо, відтворення, використання на різних рівнях.

ЗАСОБИ ЗВ’ЯЗКУ

Залежно від різних засобів зв’язку можна належно організувати дистанційне навчання:

· Педагоги нашого закладу скачували або ж давали посилання на телевізійні уроки від педагогів в інтернеті Всеукраїнської школи онлайн.

- Сучасні технології, інтернет призвели до появи нових способів дистанційного навчання. Наприклад, Viber – дистанційний герой української освітньої системи і безпосередньо нашої школи. Виявилося, що це один із найпоширеніших засобів зв’язку, який можна використовувати для дистанційного навчання і саме ним найбільше скористалися вчителів нашої школи. Viber був застосований як для переписки так і для відеоурока.

- Ще одим засобом зв’язку став Меssenger - листування в якому вчителі переписувалися з учнями, вчителі відправляли завдання учням, а учні відправляли виконані завдання на перевірку вчителям.

- Більша частина педагогів працювали на платформі ZOOM.

- Також почали впроваджувати в організацію дистанційного навчання платформу Goggle Meet.

- Деякі вчителі взяли за основу в свою роботу платформу Classroom.

РІЗНІ УМОВИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Є різні соціальні умови, в яких живуть учні:

· Є учні, які живуть у складних життєвих обставинах. Для них організований був простий телефонний зв’язок , за допомогою якого вчителі могли пояснити учням матеріал і поставити запитання, на які учні відповідали.

· Є різні технологічні моменти, які пов’язані, знову ж таки, з тим, в яких умовах живуть діти – у багатьох просто немає інтернету.

ЗМІСТ ОСВІТИ І ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Дистанційне навчання може бути синхронним і асинхронним.

Синхронне:

· Це “прямий ефір”, дитина контактує через засоби зв’язку безпосередньо з учителем. Це відео-, аудіозв’язок, спілкування в чаті та виконання завдань на платформах, якими користувалися наші вчителі. Педагоги також часто застосовували платформи

« На урок», « Всеосвіта» для виконання учнями тестових завдань.

· Вчителі намагалися підтримати дітей різними способами.

Навіть коли вчителька надсилає смайлик, добрі слова, то це для дітей вияв людяності. Це спричиняє розуміння дитиною, що вона долучена до спільного процесу.

Асинхронне:

· Потребує самостійного планування або планування за допомогою вчителя.

· Ми зараз маємо справу з жорсткими і гнучкими дедлайнами. Гнучкі дедлайни кращі: коли не встигаєш – то додається час на доопрацювання.

· Може відбуватися через електронне листування.

· Асинхронне дистанційне навчання так само потрібне, як і синхронне, тому що є діти, яким потрібно більше часу на опрацювання тієї чи іншої теми. Також є діти з різними освітніми потребами, тож так забезпечується диференціація.

· Цим методом так чи інакше працювали всі вчителі – предметники.

ПРАВИЛА ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

На початку дистанційного навчання класні керівники пояснили і надали інформацію усім батькам, як школа, а саме , як учні працюватимуть під час дистанційного навчання. Крім того всі вчителі- предметники надавали розяснення та поради, щодо виконання тих чи інших завдань та при вивченні нового матеріалу в режимі онлайн.

Контроль за залучення дітей до дистанційного навчання було покладено як на заступника директора школи, так і на класних керівників.

ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК

Акцент у більшості світових практик робиться на формувальному оцінюванні і зворотному зв’язку. Головне – це допомога учням вчитися.

Ми чомусь думаємо, що якщо дитина подивилася відео, то вона одразу все зрозуміла і зможе виконати вправу. Проте деякі діти можуть і сорок разів подивитися, але не зрозуміти, що відбувається. Тому зворотний зв’язок повинен обов’язково бути.

Зворотний зв’язок:

· Має бути конкретним, прозорим і чітким. Він має спричинити зміни в поведінці, але не через страх, а тому, що учень зрозумів помилку і хоче її виправити.

· Має бути зручним для дітей, батьків і вчителів.

· Має бути своєчасним. Якщо учень чекає на зворотний зв’язок від учителя тиждень – це може спричинити непорозуміння, не дуже чітку систему навчання. Звісно, навантаження під час дистанційного навчання на вчителя колосальне.

· Постійність. Зворотний зв’язок не може бути час від часу, він має бути постійним і послідовним. Саме так ми можемо дійсно чогось навчити дітей.

· Зворотний зв’язок повинен бути в становлений робочий графік вчителя з урахуванням його вихідих.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Школярі нашого ЗЗСО навчаються із використанням дистанційних технологій. Кожен з учнів користується онлайн інструментами, які допомагають з пошуками нової інформації. Тому кожен вчитель, батько та учень має не забувати певні вимоги та рекомендації щодо роботи з ТЗН (технічні засоби навчання).

1. Кімнати, призначені для роботи з комп’ютером, повинні мати природне освітлення. Орієнтація вікон повинна бути на північ або північний схід, вікна повинні мати жалюзі, які можна регулювати, або штори.

2. Не допускається пряме попадання на екран відеомонітора прямих та/або відбитих променів природного та штучного освітлення.

3. Екран відеомонітора персонального комп'ютера рекомендовано розміщувати на відстані 40-80 см від очей користувача.

4. Робочий стілець має бути підйомно-поворотним, регульованим за висотою, з кутом нахилу сидіння та спинки. Поверхня сидіння має бути плоскою, передній край - заокругленим.

5. Тривалість роботи дітей за ТНЗ впродовж уроку має бути за певним часом (згідно Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти):

Для учнів 1-х класів – не більше 10 хвилин;

Для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;

Для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;

Для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;

Для учнів 10-11 класів – до 30 хвилин

6. Не забувайте моргати, коли тривалий час працюєте за комп’ютером. Моргайте кожні 5 секунд, якщо відчули, що очі перенапружені. Це сприяє зволоженню рогівки.

7. З метою профілактики порушень постави та зору, не рекомендується під час навчання використовувати ноутбуки і планшети.

8. Після занять із застосуванням ТЗН потрібно провести вправи рухової активності та гімнастику для очей.

КОМПЛЕКС ВПРАВ ГІМНАСТИКИ ДЛЯ ОЧЕЙ.

1. Швидко покліпати очима, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5-ти. Вправу повторити 4-5 разів.

2. Міцно зажмурити очі, рахуючи до 3-х, відкрити очі та подивитися вдалечінь, рахуючи до 5-ти. Вправу повторити 4-5 разів.

3. Витягнути праву руку вперед і стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз. Вправу повторити 4-5 разів.

4. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок до 4-х, потім перенести погляд вдалечінь на рахунок до 6-ти. Вправу повторити 4-5 разів.

5. Проводити по 3-4 кругових рухи очима в праву сторону, стільки ж у ліву. Розслабити очні м'язи, подивитися вдалечінь – рахуючи до 6-ти. Вправу повторити 1-2 рази.

РОЗКЛАД УРОКІВ

Кiлькiсть переглядiв: 58

Коментарi